Otevření školy pro žáky 1.stupně od 25.5.2020 ZŠ Šumperk, Vrchlického 22
Vážení zákonní zástupci,
děkujeme za Váš zájem o návrat žáků do školy od 25.5.2020. Těšíme se na všechny děti, které přijdou do školních lavic.
Vláda ČR usnesením č.491 rozhodla o postupném rozvolňování mimořádných opatření ohledně omezení šíření nákazy Covid-19.
Základní informace pro rodiče:
1. Docházka žáků je dobrovolná. Nyní jsou ustanoveny skupiny žáků, které by měly být neměnné.
2. Skupiny jsou maximálně s 15 žáky.
3. Čas strávený ve škole: výuka bude probíhat dle nově stanoveného rozvrhu. Informace najdete na Iškole v elektronické žákovské knížce.
Žáky před školou bude vyzvedávat pověřený pedagogický pracovník, který žáky bude organizovat do skupiny.
ročník 1.: 7:45 – 15:30 (odchody v 11:50 hodin; nebo po obědě od 12:15 individuálně)
ročník 2.: 7:50 – 15:30 (odchody v 12:10 hodin, nebo po obědě od 12:35 individuálně)
ročník 3.: 7:55 – 12:35 (odchody ve 12:25 hodin, nebo po obědě od 12:55 individuálně)
ročník 4.: 8:00 – 13:00 (odchody v 13:00 hodin, nebo po obědě od 13:30 individuálně)
ročník 5.: 7:40 – 13:25 (odchody ve 12:30 hodin, nebo po obědě od 13:00 individuálně)
Podle pokynu MŠMT funguje skupina pouze v tomto čase, není otevřena ranní ani koncová družina. Školní družina bude pracovat s 5 odděleními a forma školní družiny bude pro žáky 1.-2.ročníku.
4. Ke školnímu stravování se každý přihlašuje sám přes internet (www.strava.cz), případně přímo u vedoucí školní jídelny J. Kodlové tel. 739 079 162 nebo email: jidelna@5zssumperk.cz
5. Každý žák bude mít s sebou na den minimálně 2 roušky a sáček na uložení roušky. Do sáčku bude ukládat roušku též při obědě.
6. Provozní doba školy je od 25. května 2020 do konce školního roku od 7:30 do 15:30 hodin. Do školy vstupují pouze žáci. Pokud rodiče potřebují se školou něco projednat, využívají pro komunikaci vchod z terasy školy (okénko u pana hospodáře Švédy). V případě vstupu do budovy na jednání do kanceláře školy budou zákonní zástupci přicházet v roušce a ve vstupním prostoru provedou dezinfekci rukou pomocí bezdotykového dávkovače.
7. Žáka může zákonný zástupce doprovodit pouze před školu. Žáci přichází do školy dle výše uvedeného časového harmonogramu žákovským vchodem, tímto i odcházejí. Zákonný zástupce žáka 1.-2. ročníku vyzvedává před školou dle dohody s vychovatelkami ŠD.
8. Přihlášené žáky zákonní zástupci omlouvají třídním učitelům standardním způsobem dle šk.řádu. Škola vede evidenci o docházce žáků do skupin. V případě nepřítomnosti žáka delší než 3 dny, je zákonný zástupce povinen informovat TU o důvodech nepřítomnosti žáka a o tom, zda bude žák nadále do skupiny docházet.
9. Hygienická opatření vycházejí z pokynů MŠMT a žáci budou poučeni o bezpečném chování v průběhu pobytu ve škole a v areálu školy.
10. Zákonný zástupce musí před vstupem žáka podepsat čestné prohlášení (ke stažení níže), které přinese žák první den vstupu do školy. Nemá-li rodič možnost tisku formuláře prohlášení, může si ho vyzvednout ve škole od 7.00 v pondělí 25.5. v kanceláři školy.
11. Podmínka účasti ve výuce je Dobrý zdravotní stav - nikdo s příznaky infekce dýchacích cest, které by mohly odpovídat známým příznakům COVID-19 (zvýšená tělesná teplota 37°C a vyšší, kašel, náhlá ztráta chuti a čichu, jiný příznak akutní infekce dýchacích cest), se nesmí účastnit výuky. Žáci budou procházet filtrem ranního měření teploty. V případě, že bude mít žák naměřenu zvýšenou teplotu, bude volán zákonný zástupce a ten si žáka vyzvedne.
12. Pohyb žáků před vstupem do školy organizuje škola podle těchto principů:
Minimalizovat velké shromažďování osob před školou
Před školou dodržovat odstupy 2 metry v souladu s krizovými nebo mimořádnými opatřeními
Všichni žáci i zaměstnanci školy nosí ve společných prostorách roušky
Žák je povinen dodržovat stanovená hygienická pravidla dle stanovených pravidel bezpečnosti (bezpečně a pouze pod dohledem pedagoga používat dezinfenkci z dávkovačů, pravidelně si umývat ruce po vyučovacích blocích atp.)
13. V případě, že žák nebude navštěvovat dobrovolnou výuku, bude vyučující zadávat žákům práci domů (stávající formy výuky již nebudou nadále probíhat jako v době Mimořádného opatření).
14. Ministerstvo zdravotnictví stanovilo následující rizikové faktory:
1. Věk nad 65 let s přidruženými chronickými chorobami.
2. Chronické onemocnění plic (zahrnuje i středně závažné a závažné astma bronchiale) s dlouhodobou systémovou farmakologickou léčbou.
3. Onemocnění srdce a/nebo velkých cév s dlouhodobou systémovou farmakologickou léčbou např. hypertenze.
4. Porucha imunitního systému, např. a) při imunosupresivní léčbě (steroidy, HIV apod.), b) při protinádorové léčbě, c) po transplantaci solidních orgánů a/nebo kostní dřeně,
5. Těžká obezita (BMI nad 40 kg/m2 ).
6. Farmakologicky léčený diabetes mellitus.
7. Chronické onemocnění ledvin vyžadující dočasnou nebo trvalou podporu/náhradu funkce ledvin (dialýza).
8. Onemocnění jater (primární nebo sekundární).
Do rizikové skupiny patří žák, který osobně naplňuje alespoň jeden bod (2-8) uvedený výše nebo pokud některý z bodů naplňuje jakákoliv osoba, která s ním žije ve společné domácnosti. Doporučuje se, aby zákonní zástupci zvážili tyto rizikové faktory, pokud žák patří do rizikové skupiny, a rozhodli o účasti žáka na vzdělávacích aktivitách s tímto vědomím.
Prosíme o závazné sdělení zákonných zástupců žáků 9.ročníku do 7.5.2020 do 9:00 o nástupu žáků do školy v pondělí 11.5.2020.
Vláda ČR usnesením č.491 rozhodla o postupném rozvolňování mimořádných opatření ohledně omezení šíření nákazy Covid-19.
ZŠ Šumperk, Vrchlického 22 připravuje pro žáky 9.ročníku dobrovolnou výuku v době od 11.5.2020 v rozsahu od 8:00 - 11:40 (pondělí až pátek) za účelem přípravy na přijímací zkoušky na střední školy.
Docházka nebude povinná, bude probíhat ve skupinách v maximálním počtu 15 žáků. Níže uvedeným dotazníkem zjišťujeme zájem zákonných zástupců.
Vyplňte prosím zde: https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSfeRS0mvMM2iU0daOnMs6tOBi_Wfljv-k8tt11HZSo5cPREBQ/viewform
Žák bude mít vyplněno čestné prohlášení (viz příloha), které odevzdá při příchodu do školy třídnímu učiteli v pondělí 11.5. v 8:00 před vstupem do školy.
Pohyb žáků před vstupem do školy organizuje škola podle těchto principů:
Minimalizovat velké shromažďování osob před školou
Před školou dodržovat odstupy 2 metry v souladu s krizovými nebo mimořádnými opatřeními
Pro všechny osoby nacházející se před školou platí povinnost zakrytí úst a nosu
Žáky před školou vyzvedává pověřený pedagogický pracovník, který žáky organizuje do skupiny
Vstup do budovy školy nebo školského zařízení
Vstup do budovy školy je umožněn pouze žákům.
Všichni žáci i zaměstnanci školy nosí ve společných prostorách roušky
Každý žák bude mít s sebou na den minimálně 2 roušky a sáček na uložení roušky.
Žák je povinen dodržovat stanovená hygienická pravidla (používat dezinfenkci z dávkovačů, pravidelně si umývat ruce po vyučovacích blocích atp.)
Omlouvání žáků v době dobrovolné výuky
Škola vede evidenci o docházce žáků do skupin. V případě nepřítomnosti žáka delší než 3 dny, je zákonný zástupce povinen informovat TU o důvodech nepřítomnosti žáka a o tom, zda bude žák nadále do skupiny docházet.
Mgr. Petr Málek,
ředitel školy
Na našem odloučeném pracovišti "Nový Malín" tiskneme části pro ochranné štíty. Přispíváme v boji proti Koronaviru.
Žáci skupiny RVI - rozšířeného vyučování informatiky vytvořili pásové mozidlo na platformě Micri:bit. Tento "pásák" je ovládán dálkovým ovladačem přes bluetooth a podáněn dvěmi motory přes řídící jednotku Kitronik.
Termín zápisu do 1. ročníku a přípravné třídy základních škol zřizovaných městem Šumperkem pro školní rok 2020/2021 se ve dnech 01.04.2020 a 02.04.2020 ruší a přesouvá se na den 22.04.2020. Elektronické podávání žádostí, které bylo spuštěno dne 16.03.2020, bude prodlouženo do 05.04.2020.
Zápis proběhne od 8:00 do 17:00 bez přítomnosti dětí pouze předáním dokumentace nezbytné k přijetí dítěte. Předání požadovaných dokumentů lze provést v elektronické podobě nebo osobně na škole. Osobní přítomnost zákonných zástupců je vyžadována v případě, že nebyla provedena registrace v systému zápisu nebo zákonný zástupce nemá možnost dodat potřebné dokumenty elektronickou cestou a v případě zápisu do přípravné třídy. Podrobnější informace o vlastním průběhu zápisu budou zveřejněny na webových stránkách jednotlivých základních škol dne 06.04.2020.
Datum vyhlášení výsledků zápisu: 24.04. a následně od 27.4. budou zákonným zástupcům předávána rozhodnutí o přijetí.
Pro zákonné zástupce, kteří budou žádat pro dítě odklad PŠD informace:
V PPP Šumperk jsou přijímány aktuálně pouze žádosti zákonných zástupců o vyšetření školní zralosti (nebo v krajním případě jen vystavení doporučení k odkladu školní zralosti - podle vývoje epidemiologické situace) a to na tel. čísle 606 028 753 (nejlépe ve všední den 9.00 - 12.00) nebo prostřednictvím e-mailu: ppp.spk@seznam.cz